första maj.

idag träffade jag sonia och inkan för att äta lunch med dem. sedan skulle de iväg och demonstrera med grön ungdom och eftersom att jag inte hade något bättre för mig följde jag med. fick en ros av en tant och fastnade hos en man som absolut skulle föra en monolog om trupperna i afghanistan. det var allt som hände. hade förväntat mig kravaller och liknande ståhej, men nä. inget sådant.

när jag skulle gå mot tunnelbanan sedan hamnade jag mitt bland alla rödflaggor. jag brukar tycka att vår-rean är jobbig. den är ingenting mot att försöka armbåga sig fram genom ett marscherande sossetåg.

blev för övrigt filmad av en man från svt och jag hoppas av hela mitt hjärta att han inte använder det materialet. man kan säga mycket om sveriges befolkning men den har inte förtjänat att se mitt bakisansikte i tv.




en av de få bilderna från valborg där jag inte gör dubbelhaka/spärrar upp ögonen som ett psycho.


Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0