lång text om värdelös dag.

jag är sura sara. åt helvete med sl och den här jävla dagen.

dagen började med att jag missade 07.39-tåget. tog det som gick tio över åtta istället, och en timme senare hade jag kommit halvvägs, det vill säga till barkarby. där stod vi stilla en evighet bara för att få veta att tåget inte skulle gå längre än till spånga. gick av där och möttes av en ilsken folkmassa. armbågade mig fram till kärringen i luckan för vidare information, men allt hon sa var "inte mitt broblem att det har varit olycka, do kan oka till rinkeby eller tensta". kände för att örfila upp henne men jag överlät rage-andet till killen bredvid mig som skrek att hon var en underbetald horunge.

trots att vi var ett tresiffrigt antal personer (jag räknade inte, men mitt högra knä sa att vi var uppe i det antalet) som skulle trängas på fyra bussar lyckades jag få en sittplats. vid spånga ip klev en halv skolklass på som väsnades SÅHÄR HÖGT och när vi väl kom fram till tensta pustade jag ut. vandrade runt i snön och kände mig som en packåsna som bar runt på dator och idrottskläder, och när jag äntligen kom fram till tunnelbanan var klockan tio. åkte till centralen, bytte till röda linjen och när jag till slut nådde mitt mål - skolan - var jag två timmar sen.

--

efter skolan drog jag och carol in till stan. jag köpte mina fräsiga skor och ett par tröjor och nu har jag trehundra kronor kvar att leva på resten av månaden. när jag skulle hem var alla tåg från söder inställda, så jag åkte till centralen medan jag väntade på guds vägledning.
det tog tjugofem minuter, sedan kom beviset på herrens kärlek i form av ett tåg. åkte till kungsängen och satt och frös arslet av mig på en bänk tills nästa försenade, men efterlängtade tåg mot bålsta äntligen behagade dyka upp.

kom hem för en liten stund sedan och om tågen är fuckade imorgon stannar jag fan hemma. jag spyr på sl, den här vintern och dragkedjan på min ena sko.



























sur tjej med rött hår och blonda ögonbryn. bra kombination!

Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0