sonisphere

vi hade i alla fall tur med vädret igår. eller inte. det spöregnade så mycket att det som tidigare på morgonen var en gräsmatta förvandlades till en enda stor lerig sörja och både håret och kläderna låg klistrade mot kroppen. vägen på festivalområdet förvandlades till en liten flod och jag var avundsjuk på alla som var smarta nog att ta med sig paraply/regnkläder.

vi kom dit lagom till att slayer började spela. stod ganska långt fram, på höger sida av scenen, och bredvid oss hade vi en moshpit med tjugo testosteronstinna metalpojkar som hoppade omkring och slogs. bakom mig stod en kille som enligt cissi hade skyddat mig från moshen under hela spelningen. varför vet jag inte, jag har ingen aning om vem han var.

sedan var det dags för iggy pop. mitt vokabulär består av många adjektiv, men jag finner inget som kan beskriva honom. han hoppade omkring med bar överkropp, spottade på sig själv och kastade stativ och mikrofoner runt sig. "ska inte farbror sätta sig ner och vila sig en stund?" var allt jag kunde tänka.

efter iggy såg vi alice cooper. vi stod i en decimeter djupt vatten, och det regnade så mycket att man var tvungen att kisa för att se något. ändå var nog hans framträdande ett av de bästa; ganska makabert och väldigt udda. precis som det ska vara.

mötley crüe var det band jag hade sett fram emot mest. det var även den spelning jag hade sämst upplevelse av. halvvägs in i första låten tappade jag bort cissi. jag trycktes framåt och hon åt sidan och det sista jag såg av henne var hennes huvud några meter bort. jag hamnade mitt i ett slagsmål, och sedan mitt i moshen som jag vevade som en jävla väderkvarn i för att inte mosas totalt, tills en man drog ur mig.

annars var de bra. vince kan dock inte sjunga, men jag tror att tommy lee charmade sönder varenda flicka i publiken. blev lite besviken över att de inte spelade home sweet home, jag ville höra den.

iron maiden orkade vi knappt med. de är okej, men jag lyssnar inte särskilt mycket på dem så vi drog efter två låtar.

nu såhär i efterhand tycker jag att det var kul, men igår hade jag hellre stannat hemma. vid ett tillfälle frågade jag cissi hur kul hon hade på en skala 1-10. ”0,5” svarade hon. ”då har du roligare än vad jag har” sa jag.



mina skor som var vita innan det började regna.



heheh tröjan <3


Kommentarer
Postat av: sandra

ägd mörley körde home sweet home på p&l :))))))))))))))))))))))))))))

2010-08-09 @ 19:22:11

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0