fröken dubbelmoral

jag känner mig som världens största hycklare. jag har börjat ringa för en nykterhetsorganisation på jobbet. ni får skratta, det gjorde jag också först. sedan fick jag mitt manus och då var det inte lika roligt längre.

jag ringer alltså till pensionärer och pratar om hur viktigt det är att vara nykter och att vi måste göra något åt att ungdomar dricker alkohol. en tant jag pratade med frågade hur gammal jag är. "sjutton" svarade jag.
"nej men lilla du! vad duktig du är som står emot grupptrycket och låter bli att dricka, tänk att det finns bra ungdomar ändå" utbrast hon och jag skrattade nervöst.


idag vaknade jag och var för trött för att åka till skolan. så jag lät bli. barn, gör inte som jag, det är dåligt.


 

det är saft. genomskinlig saft.


Kommentarer
Postat av: Bonko

vuxendricka helt enkelt!

2010-09-10 @ 15:02:52
URL: http://bonkis.se/

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0