6 anledningar till att hatälska facebook

det var länge sedan jag langade en lista. här är en över de mest irriterande sakerna med facebook.
here we go:


1. lägg aldrig till en småbarnsförälder som vän. jag menar det. tvåhundra uppdateringar varje dag om hur lilla oskar tog ett steg själv, lilla oskar åt en macka med sylt på, lilla oskar har fått en tand, lilla oskar är lite trött, lilla oskar oskar oskar oskar OSKAR OSKAR OSKAR OSKAR.

2. folk som absolut måste försöka fylla min carebox med meningslösa och totalt ointressanta statusuppdateringar i stil med "jobbar 08-17" eller "kokar kaffe"

3. "undrar hur du kunde göra såhär..." <-- ofta följt av ett antal "men gumman, berätta vad som har hänt?" varpå personen svarar "nej, jag vill inte ta det på facebook..."

4. kärlekspar som besudlar startsidan med sitt trams: "älskar min älskling över allt annat, sju veckor och två dagar idag baby" 

5. sneaky people som skriver "tänker på dig, du vet vem du är" som uppdatering. det är ungefär lika fånigt som när blondinbella kallade sin pojkvän för mr x.

6. folk som skickar en vänförfrågan för att sedan skriva "vem?" ... liksom, va? det var du som la till mig, jävla mongo.




jag uppdaterar i alla fall bara min status när jag har något viktigt att berätta. så det så!

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Jag håller mig till bloggandet. Är rädd att det blir dubbelt så mycket tid vid datorn annars. ;)

Sv: Hahaha! Jag kommenterar en hel del hos andra och vi är nästan ett litet gäng som kommenterar hos varann, då blir det så där. Sen genererar nog släktskapet med Egoina lite också. :)

2010-09-16 @ 07:04:37
URL: http://svorskan.se

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0