brun groda

jag har kört mitt sista jobbpass för den här veckan och nu är jag leeeeedig.

idag ringde jag den nya medlemmen i bittra klubben: en man på 77 år som sa att det är inte är någon idé att försöka rädda världen, det kommer ändå inte gå och eftersom att han är gammal och ändå ska dö snart överlämnar han skiten till mig som är ung. det var lite... sådär.

på väg till tåget höll jag på att cykla på en unge. han skuttade mitt i vägen och hans mamma och hennes väninna gick bredvid varandra med barnvagnarna. med andra ord blockerade de hela jävla vägen, men han hoppade undan till slut, vilket gjorde att jag missade honom med ett par decimeter. (<-- tolka de sista orden hur ni vill).

mamman blev lack och det blev jag också. håll koll på era ungar. ha dem i koppel. eller i en liten bur. vad som helst, bara jag slipper dem. jag blir irriterad på mesiga mammor som tror att deras barn är sockersöta små änglar. mammor som sitter och ler ursäktande och säger "nämen oscar då!" när lille oscar har skuttat fram till en främling på tunnelbanan och kletat fast en klubba på hans/hennes jacka.

dagens fråga: varför svarar folk i telefon när de sitter på toa?

Kommentarer
Postat av: inte så anonym som det var tänkt

Svar på fråga: För att folk har telefonen i fickan, och gillar inte att det durrar där när man gör sina behov.

2010-07-01 @ 00:20:45

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0