dagens ungdom.

jag blir irriterad på folk som inte kan stava och som har ungefär lika bra meningsuppbyggnad som en fyraåring. jag vet inte heller vad som är värst: folk som inte använder skiljetecken eller folk som missbrukar dem (exempel: "hej allihopa nu har jag vaknat ska vara med jossan idag vi ska se på film hade jättekul igår" eller "vad gör du????!!")

någon liten tönt sa att jag är en hycklare för att jag har totaldissat versaler i bloggen, men det är för att jag är lat. dessutom är det mer okej (än att vara för lat för att använda punkter till exempel), för man ser och förstår i alla fall vad jag skriver, eller hur?

hur som helst så skrämmer det mig på ett konstigt sätt, det där med folk som inte kan stava.
om man inte har lärt sig det i våran ålder, när ska man då lära sig?

jag ser framför mig hur det är år 2025, jag går till doktorn och han/hon skriver "patsenten har ont i huvet och lider av svimmnings anfall", eller hur det står på sl.se att "dt e skit mkt snö ute så tågen är sena", för vi är blogg-generationen som tycker att allt ska förkortas och förenklas (och som inte fattar att CYKEL INTE STAVAS MED CK!!)

ps. två utropstecken är okej när man är lite ilsken av sig.

Kommentarer
Postat av: Bonkz

ja tyckere e kul

vaför ska man likzom bhöva stava koräkt för omm folk nu förztår va man sägr

2010-01-03 @ 00:49:22
URL: http://www.bonkis.se/
Postat av: sara

men ska du ha stryk eller?!

2010-01-03 @ 00:50:17
URL: http://terrormat.blogg.se/
Postat av: simon af sthlm

du skriver bra tycker jah

2010-01-03 @ 01:54:59
Postat av: Felicia

Inte okej med folk som skriver "jah" och "jue" (osv) heller. Fy satan.



Skäms på "simon af sthlm" som skrev "jah" <<

2010-01-03 @ 02:21:12
URL: http://rocketqueeen.blogg.se/
Postat av: sursimon

du glömde punkt i din sista mening

2010-01-03 @ 02:26:47
Postat av: Felicia

Det gjorde ju du också!

2010-01-03 @ 03:19:45
URL: http://rocketqueeen.blogg.se/

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0