jävla skottland

skona mig. snälla, skona mig.

jag har just genomlidit skrivdelen i nationella provet i engelska och det stod helt stilla i mitt huvud. uppgiften var att föreställa sig att man ska åka till skottland ett år och sedan skriva ett brev och svara på en annons om boende där. man skulle skriva vad man vill få ut av resan, vad man ska göra, vem man ska åka med och så en presentation av sig själv, mellan 200 och 400 ord.

de första minuterna satt jag och stirrade på papperet. sedan började jag skriva och när jag hade skrivit allt jag kom på räknade jag orden och insåg förskräckt att jag bara hade skrivit 87 ord. kollade runt mig och såg att varenda en i rummet satt och skrev och skrev och skrev och jag hörde papper vändas och själv satt jag där och kunde absolut inte komma på 113 ord till. det slutade med att jag ordbajsade om hur vackert skottland är och att jag vill se alla fina, historiska platser. sedan räknade jag till exakt 200 ord, lämnade in papperet och gick ut och hade ångest.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Skottland är lovely. Vill plugga där. :)

2010-04-28 @ 14:18:44
URL: http://uniicorn.wordpress.com
Postat av: Victoria

omg vad jag älskar dig. Har nationella imorrn

2010-04-28 @ 18:12:59
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: hjälp

var det np i eng a eller b? :)

2010-04-28 @ 19:29:28
Postat av: sara

det var engelska a ^^

2010-04-28 @ 20:09:16
URL: http://terrormat.blogg.se/

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0