det här med små bokstäver är min tonårsrevolt.

palla vara duktig och skriva med stora bokstäver. av någon anledning känns versaler överpräktigt (eller så är det bara så mycket smidigare utan) och det säger jag även fast jag är en grammatiktönt som skulle vilja skicka alla sär skrivare (ha-ha fy fan vad rolig jag är) till ett koncentrationsläger och gasa sönder dem. oh fy, det där var inte politiskt korrekt sagt.

idag, efter att jag hade slutat (vid kvart i tolv) drog jag till slussen och mötte sofie. jag hatar fisklukten som omger slussen, visst, de säljer fisk på torget och det ligger vid vattnet, men måste det lukta så jävla mycket för det?
jag och sofie gjorde alltså det gamla vanliga, det vill säga beklaga oss över fisklukten/vädret, beklaga oss över folk vi känner och beklaga oss över skolan.
när vi satt på tunnelbanan mot t-centralen sedan råkade vi ut för ett religiöst fanskap som ville dra in oss i sin lilla sekt, och det är inte okej:


religiösa tanten (skiner som en sol och sträcker fram ett kort som det står "jesus" på): vill ni ha ett sådant här?
sofie: heheee...
jag: nej.
religiösa tanten (skiner inte lika mycket längre): men...
jag: nej.
religiösa tanten: men jesus älskar er.
jag (som en uppkäftig femåring): nej. nej. nej. nej. nej. nej. nej.
religiösa tanten: förlåt om jag skrämde dig...
jag: du skrämmer mig inte. jesus och dina sektfasoner gör.
sofie: jag har tagit emot många jesus-kort.
jag (tänker): är du den sofie jag känner?
religiösa tanten: bra, för jesus är god blablablablabla.
jag: men åh lägg av.
 

sedan tog jag tåget till älvsjö och väckte eddie genom att stå och banka på hans dörr. dramatisk tjej.
nej, men eh, han är svårväckt, den grabben. vi chillade där ett tag, sedan skulle han till råcksta och då åkte jag hem och nu pratar jag med johanna som just sa "sara, om du och jag gjorde slut skulle jag sakna dig och vilja äta middag med dig". gulle då <3




johanna, vår vän solen, och jag någon gång i våras


Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0