sämst dag.

keff jävla skitdag. alltså, seriöst, sämsta dagen ever. det tog mig tre timmar att åka hem, för "på grund av rådande väderförhållanden har vi för närvarande stora störningar i pendeltågs- och busstrafiken".
det innebär att det var ett jävla helvete att ta sig till bålsta.

först fick jag vänta nästan en timme på det mycket försenade tåget i centralen, sedan fick jag sitta i kungsängen och vänta en timme på ett tåg som skulle gå fjorton över två. det gick tio över. eftersom att ingen hade sagt något om att det skulle gå fyra minuter tidigare stod jag kvar på perrongen och såg dum ut när det åkte iväg. gick till killen i luckan och frågade mycket, mycket långsamt varför tåget gick tidigare och den idioten sa att jag hade inbillat mig allting. då brast det lilla tålamod jag hade inom mig och jag skrek och skrek och skrek och varje gång jag tystnade för att hämta andan sa han åt mig att lugna mig och sluta skrika.

kom hem till slut efter att ha tagit ersättningsbuss och promenerat i snöstormen, och när jag skulle sätta mig i soffan med datorn och skicka in den sista uppgiften i datakunskap upptäckte jag att min dator hade 0% batteri, och att min laddare var borta (jag svär, jag sänker den som har tagit den...), men jag fick låna antons så min kväll är räddad.

sedan tänkte jag gnälla lite om att jag inte fick min eftermiddagssömn för att telefonen ringde varannan minut och att jag är utan cigg men jag har ont i mitt pekfinger så jag orkar inte, men hur som helst: sämst dag.


Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0