jag och mina kriser...

jag kom att tänka på en sak igår när jag var med toby. jag har känt honom sedan vi gick på lekis och i fredags fyllde han arton. imorgon blir florence arton. det känns helt stört.

när jag gick i nian överskattade jag min ålder och nu underskattar jag den. då var jag femton år och trodde att jag kunde ta över världen. jag var arg för att jag inte fick vara ute lika länge som mina äldre kompisar: "men vad faa-aan mamma, jag är faktiskt femton, jag är ingen liten skitunge!" skrek jag och så sprang jag in i mitt rum, smällde igen dörren och satte på skränmusik som moderat likvidation och anti cimex på tinnitusframkallande volym.

nu är jag sjutton år. om några månader är jag myndig. då får jag rösta och köpa tändare på vivo, men det är nu jag känner mig som femton. jag är ungefär lika vilsen som jag var då, men på ett annat sätt. jag kan vara mogen och seriös när jag behöver det, men ibland får jag en "men va?"-känsla när jag inser att jag inte går i högstadiet längre. när jag är 50 kommer jag säkert känna mig som 20 och försöka ragga på 25-åringar, iklädd kort kjol och lite för högklackade skor.




stackars lilla flicka som inte fick vara ute hela nätterna.


Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0