ännu ett par femton minuter i rampljuset.

vi hade en lång håltimme efter nationella så jag, linn, carol, patrik, sebbe och smedius drog till medis och chillade i björns trädgård. det var ett filmteam där och filmade för något nytt program för UR och de intervjuade mig och smedius. jag hade ingen aning om vad jag skulle svara på frågorna, jag hann inte tänka. det lät ungefär såhär:

reportern: tycker du att du är fantastisk?
jag: ... uhm... ja...
reportern: varför är du fantastisk?
jag (tänker "vad ska jag svara, vad ska jag svara?!"): ehm... för att det bara finns en av mig i den här världen?
reportern: är det svårt att tycka att man är fantastisk? inför kompisar och så?
jag (är fortfarande förvånad över mitt förra svar): eh... nä. eller... det finns ju liksom... jantelagen... men... nä.
reportern: vad är du bra på? vad tycker du om?
jag: att... skriva. och att prata med personer, jag är en social människa.

och det där ska tydligen visas på tv i höst. är taggad på att se mig själv stå och flacka med blicken och säga "öööh..." efter varje fråga. eller inte.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag blev intervjuad av finska delen av SR och SVT i höstas. När hon från radion frågade vad som är bra med Finland kom jag inte på ett endaste svar. En annan fråga var "Hur är Finland som nation?". Jag svarade något, följt av "Jag är inte så insatt, egentligen..."



Du är inte ensam. :)

2010-05-21 @ 15:04:03
URL: http://uniicorn.wordpress.com
Postat av: Caarro

haha, stephanie var med också, if u remember :p

2010-05-21 @ 17:07:58
URL: http://sweetbitterness,blogg.se
Postat av: sara

caroline, hahaha, varför intervjuade de dig om finland? :p



carol, men hon ville ju inte ens vara med, fattar inte varför de fortsatte filma hahahah

2010-05-21 @ 18:09:13
URL: http://terrormat.blogg.se/
Postat av: Felicia

Haha jag gillar att paken heter Björns trädgård, jag känner liksom en kille som heter Björn Trägårdh :D Knäppt äre.

2010-05-24 @ 16:23:05

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0