textvägg.

lite smått crazy dag. jobbade först elva till två, sedan var jag ledig i fyra timmar. mötte upp min mamma och min kusin för att äta lunch, sedan ville de vinka till prinsessan så jag följde med.

det hände en rätt skev grej när vi stod och väntade på att allt skulle börja.
det var fullproppat med folk och framför mig stod en kvinna på sisådär fyrtiofem år. plötsligt vänder hon sig mot mig och säger:
- kan du sluta tugga tuggummi? det stör mig, sluta med det.
- jag tror att vi löser det problemet bäst genom att du vänder näsan framåt igen, svarar jag.
fem sekunder senare tar hon fram en cigg, tänder den och blåser demonstrativt ut röken på oss. min mamma är astmatiker så hon knackar kvinnan på axeln och säger:
- ursäkta, jag tål inte cigarettrök. skulle du kunna fimpa den där?
- nej, här får du för att din ouppfostrade dotter tuggar tuggummi, det är samma sak, fräser hon och blåser ut ett rökmoln. lite av ett eh-what-the-fuck-moment.

en stund senare öppnas kravallstaketen och mamma och min kusin smiter in. jag stannar däremot utanför eftersom att jag snart ska tillbaka och jobba, så jag står kvar vid kärringen som ännu en gång vänder sig om mot mig och säger med avsmak:
- det är så jävla äckligt att se dig, jag mår illa.
vid det här laget har hennes väninna också lagt sig i konversationen, och när de för femte gången upprepar hur äcklig jag är får jag nog, så jag tar ut tuggummit ur munnen och trycker fast det på den första kvinnas jacka och säger "problemet löst". då blir hennes väninna skitförbannad, så hon tar tag i mig och slår mig i bröstkorgen samtidigt som hon knuffar mig, och jag blir så jävla chockad att jag bara kollar på henne och säger "vad fan gör du?!" samtidigt som jag långsamt går därifrån.

efter att ha jobbat sex till nio mötte jag upp mamma och min kusin igen som var på en nattklubb. stod där och drack cola i tre timmar, sedan tog vi tåget hem och från stationen skjutsade jag min mamma på cykel. det var ett äventyr jag sent kommer att glömma. nu är klockan halv tre och jag borde sova. är ledig imorgon, awesome.




bonkz tycker att det här ser ut som en sådan där bild på författaren som är på baksidan av böcker, och det här inlägget blev typ en bok så why not. orkar inte läsa igenom texten och kolla slarvfel, leave britney alone.


Kommentarer
Postat av: sandra

hahahahahahahahahahahahaha. ofta du tryckte fast tuggummit, jag dör.



ja, förutom armen hade det väl sett ut som en sådan bild, faktiskt

2010-06-20 @ 16:52:21
Postat av: sara

hahah men vadå, jag blev lack :(

2010-06-20 @ 17:02:43
URL: http://terrormat.blogg.se/
Postat av: euro

Hade du haft huvudet lutat på båda armarna hade det varit mer likt.. det där är mer än "hej jag är söt" bild :o

2010-06-20 @ 19:29:36
Postat av: krill

jävlar vad wtf. Bra avslut av dig, skit av henne.

2010-06-21 @ 14:54:42

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0