lite sådär om gårdagen va.

woah! jag var ju på ett jobbmöte och en intervju igår och nu börjar mitt hektiska liv.

det ena jobbet är en behovsanställning för ett samplingsföretag, och det innebär att jag har fått äran att stå och dela ut tidningar iklädd en fräsig metro-väst. imorgon ska jag på en fem timmar lång utbildning för jobb nummer två, nämligen telefonambassadör för greenpeace. det låter stiligt, jag måste skaffa visitkort där "ambassadör" är skrivet i fetstil.

trodde inte ens att jag skulle få det jobbet, för när vi skulle provringa till någon på kontoret blev jag skitnervös och lät som en smurf på amfetamin. pratade alldeles för fort och började fnissa när jag skulle berätta hur viktigt det är att vi tar hand om humrarna och sniglarna i haven. sedan avslutade jag med "TACKHEJHAENTREVLIGKVÄLL!!" och så la jag på, men det var tydligen inte så dåligt som jag trodde.

efter intervjun igår åkte jag hem till carol och slingade hennes hår. sedan åkte vi till tumba och fiskade med ett par karlar, vilket gick lite sådär med tanke på att vi inte fick någon fisk och att fiskespöt gick sönder. gick in och spelade kort istället och jag var sur för att jag förlorade. själva hemresan var ett äventyr i sig också. i älvsjö upptäckte vi att vi hade missat sista tåget så vi tog bussen till gullmars där jag underhöll folk med roliga historier tills bussen mot trånkan kom.



imorse vaknade vi halv tio av att några gubbar kom och skulle besiktiga lägenheten, vilket innebar att carol fick gå upp och jag låg kvar och pep "dude, what the fuck?! make them stop!!" när de kom in i sovrummet och drog undan gardinerna för att kolla någonting.

Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0