irriterande personer i kollektivtrafiken.

en viss fröken tyckte att jag skulle uppdatera och föreslog att jag skulle skriva om olika (irriterande) typer man möter i kollektivtrafiken, så...

1. hormonstinna tonårsgäng. fredagkvällar är värst, då sitter de med sina ciderburkar och skränar så att man får lust att ta tag i deras axlar och skaka om dem. på nyårsafton, när jag skulle in till stan, hade jag turen att sitta i samma vagn som ett dussin skitungar med feta dunjackor. självklart envisades de med att röka på tåget och tugga tuggummi SÅHÄR HÖGT.

2. tiggare som går runt och delar ut lappar där det står "min doter ha canser ge mig pengar till medisin" och om man ignorerar dem står de och stirrar argt på en tills man letar fram ett par kronor ur fickan.
det finns en man som har tiggt på tåget i flera år nu, första gången jag såg honom var jag femton tror jag, och då gav han mig samma lapp som för ett par veckor sedan, där det stod att hans dotter var i akut behov av en operation. mm, jo, jätteakut. skynda, skynda!

3. pensionärer som har utsett sig själva till ordningspoliser. vad fan gör det om man har väskan/fötterna (speciellt om man har en tidning under) på sätet? bitch, please.

4. folk som låter sina ungar springa runt och skrika. barn ska sitta raka i ryggen med knäppta händer.

5. religiösa (även jesustanten) som går runt på tunnelbanan och försöker få över en på deras sida genom att dela ut små kort som det står "jesus älskar dig" på.

6. folk som raggar. det är ingen höjdare att sätta sig nära och försöka genom att säga "hej, vart ska du, vad ska du göra där, jaha, kan jag få ditt nummer?"

7. fulla personer som sluddrande berättar hela sin livshistoria. egentligen fulla personer över huvud taget eftersom att de skränar och spyr.

det var allt jag kom på för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Jessi

Jag är här för att värma ditt hjärta, även om du dissar mig på 7an. Bätch :(

2010-01-03 @ 03:21:27
URL: http://sveensson.blogg.se/
Postat av: f l a n n y

sv: okej, saknar vailjcolan den var ju så god ! :/

2010-01-03 @ 16:12:40
URL: http://flanny.blogg.se/

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0