regel nummer ett: rör mig inte. speciellt inte om du är p60.

kanske borde skapa en kategori där jag samlar alla fina små inlägg om kollektivtrafiken?

det var rusningstrafik när jag skulle hem så jag och ungefär hälften av sveriges befolkning trängdes på samma pendeltåg. mitt huvud gjorde ont och inte blev det bättre av att det satt en man i sextioårsåldern bakom mig och skränade. vände mig om och gav honom en arg blick, vilket han såg, så han ställde sig upp och la handen på min axel.

"nämen kolla vilken fin tjej som satt här då!" sa han.
försökte att ignorera honom, hans andedräkt och hans hand, men när han började klappa min arm samtidigt som han upprepade att jag var en "riktigt fin ung kvinna" fick jag nog och skällde ut honom så att hela vagnen tystnade.

efter att ha avslutat allt med "sätt dig ner, håll käften med ditt jävla skränande och rör mig inte igen" tog jag fram min mobil och låtsades smsa tills jag skulle gå av.
då tog han tag i mig igen och sa "härligt med en flicka som kan bli arg. jag lägger mig raklång på marken för sådana som du!" och en tant som gick förbi sa "man ska kunna ryta till, då kommer man långt här i livet!"

mm, se bara vad jag har uppnått. jag är snart känd som arga tjejen i kollektivtrafiken. borde inte jag få en facebookgrupp tillägnad mig?

Kommentarer
Postat av: Bonkz

Var e mitt chipsinlägg?? :O

2010-02-24 @ 22:24:45

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0