kanske inte riktigt min grej.

idag tog jag mina första stapplande steg mot en modellkarriär. not.

det var under förmiddagslektionen som frisöreleverna kom in i vårat klassrum och frågade om någon ville vara hårmodell. antog att de skulle sätta upp ens hår och ta lite kort bara, dessutom såg jag min chans att smita från svenskan, så jag anmälde mig som frivillig.

de ryckte och slet lite i mitt hår och en stund senare hade min lugg bakats in i en fläta så att det blev som ett diadem. trodde att de drev med mig när jag frågade "jaha, vem ska jag visa upp det här för nu då?" och de svarade "du ska gå en visning om tjugo minuter. halva skolan är bjuden"

jag hörde en liten röst inom mig skrika "gå mot dörren utan att vända dig om. sedan öppnar du den och springer. stanna inte förrän du är långt, långt härifrån" men det var tydligen för sent för att dra sig ur. 

instruktionerna jag fick var att gå på en tejpad linje på golvet, förbi allt folk, langa en pose framför fotograferna, vända mig om, fortsätta gå och sedan langa en till pose.
har ingen aning om hur det såg ut, jag tänkte mest på att inte snubbla, se glad ut, sträcka på ryggen, låta bli att kolla på linn som stod i publiken och inte göra något konstigt framför kamerorna.



jag klarade mig undan det där i alla fall. f to the ail.

Kommentarer
Postat av: Bonkis

Vill se ::::)))))

2010-02-24 @ 00:06:03
URL: http://trasig bonkis.se
Postat av: Victoria

HHAHAHAAHHAAHAHAH fan, ja skulle gått till din skola

2010-02-24 @ 01:16:10
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAAHAH. jag vill se :((((((((

2010-02-24 @ 22:53:05
Postat av: sandra

/mig :(

2010-02-24 @ 22:53:28

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0