jag ska bli filmstjärna!

uuh. nu är jag tillbaka i koncentrationslägret. vi har temavecka och temat är film. jag gillar inte ens film, jag kan inte sitta stilla och fokusera på samma sak i två timmar, jag blir rastlös och irriterad.
veckans uppgift är att göra en filmaffisch och en trailer som ska visas i en biosalong som skolan har hyrt på fredag.

jag, linn och carol är i en grupp och vi har helt skilda åsikter när det gäller genre. jag vill göra en maffiafilm: jag ser framför mig hur jag sitter i en snurrstol och på andra sidan skrivbordet står en vettskrämd linn och ber för sitt liv, eller hur jag är iklädd kostym och åker runt i en fräsig bil och skjuter vilt omkring mig.

linn däremot vill göra något kul (som om det inte är kul att sitta i en snurrstol?), gärna något tonårsdrama. isåfall behöver vi inte ens ett manus, vi behöver bara gå efter mig och filma mig en dag.

carol vill göra en film som handlar om en pundare som blir ren. jag kan gå med på det om slutscenen är att jag knäböjer vid en motorväg med solen i ansiktet och skriker "jag är fri, jag är fri!"

vi kom i alla fall fram till att jag är huvudrollsinnehavaren. jag är den av oss som är mest dramaqueen, dessutom vill varken linn eller carol synas på film. tänk om det här blir mitt stora genombrott!




jag vill att den här bilden ska vara på affischen.
den visar att jag är en djup flicka med ett sorgset inre.


Kommentarer
Postat av: Victoria

HAHAHAHAHHA, gör den där jag är fri-filmen, och du måste lägga upp den också

2010-04-12 @ 22:24:36
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Danilo

Den kommer säkert bli skit bra och jag ska se den när den är klar !

2010-04-13 @ 22:07:40

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0