och så var julen över för den här gången.

45 minuter kvar av julafton men det är ungefär så lång tid det kommer ta att skriva det här inlägget, för jag har nymålade naglar.


har haft en bra dag på de flesta sätt och vis. mysigt med snö ute, det var ett tag sedan vi hade en vit jul.
vi tillbringade dagen hos mina kusiner, kollade på kalle anka (och jag insåg att jag kan varenda replik, score! kan det bero på att jag har sett skiten ett antal gånger nu?) och åt julmat. cissis pojkvän var med också, det var första gången jag träffade honom men han är godkänd. de var gullegulliga tillsammans och fick mig att sakna eddie en smula.

fick lite grejer också, bland annat ett par böcker, smink (sådant jag behöver och vill ha men inte orkar köpa själv), en parfym som luktar sjukt gott, en halsduk (det tog visserligen fem minuter innan jag hade kladdat ner den med rött läppstift), en ask choklad (som jag åt upp direkt, men jag antar att ingen är förvånad) och en kokbok av min moster (det är nog dags att lära sig att laga något annat än nudlar när man är sjutton) + lite småsaker.

jag har firat sexton jular innan den här och idag var första gången jag såg karl-bertil jonssons (heter han så? vad fan heter ungen?) julafton. det kan bero på att vi alltid brukar öppna julklapparna till det, och av någon anledning har jag hellre fokuserat på presenter än att kolla på någon tecknad film från 60-talet.

nu ska jag försöka få bort min huvudvärk med hjälp av en alvedon, sedan ska jag läsa klart en bok som är ungefär lika rolig som att tugga på ett tuggummi i flera timmar, men jag lämnar aldrig en bok halvläst, det är emot mina principer.

så hejdå bloggen och hej 300 sidor om det jättedramatiska(!!!) lettland (och nej, jag vet inte varför jag började läsa den från början... jag var uttråkad antar jag)



eftersom att jag är tr00_hardc0re_girl92 och har septumpiercing var ferdinandkommentarerna ganska väntade.


Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0