sorgligt: att fixa sig och låtsas att man ska göra något.

för att fördriva tiden duschade jag en halvtimme. gjorde inpackning i håret och rakade benen jättenoga, jag låtsades helt enkelt att jag skulle träffa någon/göra något. sedan kom jag ut ur duschen, satte på mig min morgonrock, gick in i mitt rum som är fullt av skräp, tidningar, böcker och sådant man sysselsätter sig med när man är sjuk, och då slungades jag tillbaka till verkligheten och kände mig tragisk som stod där och luktade jordgubbsparfym när jag ändå skulle ta på mig samma gamla mjukisbyxor och t-shirt igen, lägga mig i sängen och läsa samma gamla tidningar för trettionde gången.

snart är det nyår, och jag vet att jag sa att jag ville ha något att göra då (och jag har faktiskt planer nu, jag ska äta sushi med min karl) men jag har kommit fram till att nyår är den mest överskattade helgen på året.

folk nojjar över vad de ska ha på sig men man kan lika gärna komma i sopsäck, det är ändå likadant varje år: antingen hinka sprit redan vid åtta och bli så full att man inte fattar att det faktiskt är midnatt och nytt år, eller så sitter man och glor på klockan, går ut fem i tolv, kollar på fyrverkerier i tio minuter medan man fryser arslet av sig, sedan går man in och fortsätter med det man gjorde innan.

förra året var ändå sämst. blev drygfull och började käfta på tunnelbanan. fick en smäll av en tjej och började år 2009 med att gå runt och blöda näsblod och vara ledsen över att jag inte hade hamburgare. 




Kommentarer

Nej, jag vill inte rösta på dig, din mamma, din hund, din kusin eller någon annan i någon tävling. Jag bryr mig inte heller om dagens outfit eller frågestunder. :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0